Кросовер чи універсал?
Головна » Інфо  »  Кросовер чи універсал?
Кросовер чи універсал?
Вирішення цього питання - не просто вибір машини, це вибір вашого способу життя. Відкрийте для себе, що важливіше для вас: стиль, зручність і висока посадка кросовера або простір, функціональність і економічність універсала.

Сьогодні можна купити як мікро-кросовер, так і справді великий SUV на кшталт Audi Q7. Важливо зазначити, що нині спостерігається змішання понять, коли кросовер називається таким суто через високу посадку і відповідну зовнішність.

Повнопривідні універсали, навпаки, все частіше отримують дійсно підвищену прохідність. Причому такі версії з'являються як серед машин гольф-класу (Skoda Octavia Scout, SEAT Leon X-Perience тощо), так і серед бізнес- і флагманських моделей (Mercedes E-Class Estate All-Terrain, Volvo V90 Cross Country тощо). Ну а Subaru Outback і Volvo XC70 разом з Audi A6 Allroad і зовсім вважаються засновниками сегмента позашляхових універсалів.

Рецепт створення позашляхового універсала так само простий, наскільки і геніальний: легковий універсал "піднімають" над землею, доповнюють його повним приводом і встановлюють захисний обвіс. Дорожчі моделі пропонуються з пневмопідвіскою, що дає змогу не тільки змінювати дорожній просвіт, а й коригувати жорсткість підвіски. Компанії позиціонують універсали підвищеної прохідності, як найкращий варіант для людей, які ведуть активний спосіб життя і люблять подорожі.

Але для яких цілей тоді потрібен кросовер?

Почнемо з простого: що спільного між повнопривідним універсалом і традиційним кросовером? Головне - це кліренс. Якщо говорити про середньорозмірні автомобілі класу SUV, їх об'єднує з універсалами ще й двооб'ємний кузов. І там, і там можна возити довгоміри, улюблений бабусин килим. Але той самий килим або лижі легше розмістити в універсалі - у нього багажник глибший.

Повнопривідну трансмісію можна було б зарахувати до загальних ознак, але так було колись. Нині ж майже всі кросовери пропонуються не тільки з повним, а й з переднім приводом. Через це початкова ціна кросовера може приємно дивувати.

Друге - двигуни та комплектація. Виробники позиціонують повнопривідний універсал як топову версію моделі. Тобто, з низки можливих варіацій універсал підвищеної прохідності отримає найпотужніший (або майже найпотужніший) двигун і максимально можливий рівень оснащення.

У кросовері навпаки: навіть із повним приводом є можливість погратися з комплектацією. Але зараз майже всі автовиробники дотримуються принципу "базовий мотор - передній привід". І все частіше не тільки базовий.

Посадка у кросовера вища, ніж в універсала, але водночас вищий і центр ваги. Це означає, що SUV дасть своєму власникові габаритну впевненість (висока посадка, краща оглядовість), але на трасі він все одно не буде таким гарним, як легковик. Тоді як універсал, навпаки, має невисокий центр тяжіння і за водінням більше схожий на легковий автомобіль, а в парі з повним приводом - ще й драйверський.

Як щодо практичності?

Якщо не брати до уваги Porsche Cayenne та інші преміальні і спорт-кросовери, в далеку дорогу комфортніше буде їхати на універсалі. Місця для ніг достатньо, багажник невисокий, але довгий. У кросовері все з точністю навпаки. Що стосується швидкісних показників, у більшості випадків динаміка краща у повнопривідного універсала. Та й за ідентичних моторів універсал часто буде економічнішим, оскільки у нього менша парусність і краща аеродинаміка. Звісно, бувають і винятки, але рідко.

Прохідність. Це те, що в теорії об'єднує повнопривідний універсал і кросовер. Універсал підвищеної прохідності дійсно має таку, але порівняно зі звичайним універсалом. Кросовер теж має підвищений кліренс, який допоможе проїхати по грунтовці або розмитій дорозі. Про передньопривідний SUV у цьому разі говорити безглуздо - він згодиться тільки під час виїздів на природу в суху погоду.

Повнопривідний кросовер і універсал 4Х4 на бездоріжжі відрізняються тим, що в універсала часто довші звіси. Плюс до цього, довга база. Це погіршує геометричну прохідність, але дивлячись із чим порівнювати. Адже є такі SUV'и, у яких бампери "звисають" більше, ніж у 5-дверних легковиків. Що стосується систем повного приводу, різниці в них або немає, або вона мінімальна. Однак, треба зважати на специфіку кожної моделі окремо, адже кути в'їзду та з'їзду можуть суттєво відрізнятися.